GOOOD KVÄLL!

Hej hopp och god kväll!
Jag har en myskväll faktiskt ikväll :D.
Är GLAD!
Vet inte varför jag är så himla glad idag!
Allt har faktiskt gått skit :P
haha
Men det är väl för att jag inte bryr mig.
Men en sak som gick toppen var ju leos utvecklingssamtal :D
Allt var toppen med honom och han lär sig bra och pratar mycket och dom är supernöjda med honom på dagis. Fanns inget illa att säga! Och dagiset är ju toppen!
Han somnade fint och snabbt idag efter att ha ätit middag med sin pappa.
Han blev jätteglad att Emil kom och hälsade på. Fast han slog sig precis när Emil kom så han vart lite ledsen :( men ville inte lämna pappas knä för en sekund! haha
och imorgon ska han till sin farfar och farmor och leka! Och Emil skulle fiska hummer. Låter riktigt kul jue!
Den ungen alltså! så underbar!
Men något är fel med honom :( Han har utslag som en galning så vi ska till vårdcentralen imorgon med honom!
Skruttplutt :(.
Och har fått pluggat lite och med betoning på lite :P.
Lärt mig lite om florence nightingale iaf.
Hon trodde på det att det skulle vara rent, ljust, bra mat, bra miljö omkring patienten och att det skulle finnas estetik i rummet och det var hon som var en av grundarna till det "moderna" sjuksköterskeyrket. Hon är mest känd för sina insatser i Krimkriget där hon förbättre överlevnadsstatistiken drastiskt. Sen startade hon en egen skola, Nightingale school of nurses. Hon levde mellan 1820 - 1910. Vet också att hon är känd som "the Lady of the Lamp" för att hon gick runt om natten och kollade in sina skadade soldater :P.
Sen har jag också lagt på minnet att sjuksköterskeyrket blev legitimerat yrke år 1958.
Undrar om detta är något som är värt att veta egentligen?
Måste finnas så mycket mer som är mer värt att veta.
Kommer säkert inte ens minnas det imorgon :P
Men nu fick jag lite repetition och ni som läser här fick veta lite :P haha
Saknar min älskling något fruktansvärt idag :(. Som varje dag!
Men nu är det bara 8 dagar kvar.
Imorgon bara 7 och det låter ju inte så farligt när man tänker på det!
.
Ibland förmedlas känslor bäst genom musik.
Har två låtar nu som känns lite extra i hjärtat.
Alicia Keys -  No one
"I just want you close
Where you can stay forever
You can be sure
That it will only get better
.
You and me together
Through the days and nights
I don't worry 'cause
Everything's going to be alright
People keep talking they can say what they like
But all i know is everything's going to be alright
.
No one, no one, no one
Can get in the way of what I'm feeling"
.
Leona Lewis - A moment like this
"Everything changes but beauty remains
Something so tender I can't explain
Well, I may be dreaming but till I awake
Can we make this dream last forever?
And I'll cherish all the love that we share
.
A moment like this, some people wait a lifetime
For a moment like this, some people search forever
For that one special kiss
Oh, I can't believe it's happening to me
Some people wait a lifetime for a moment like this"
.
Den första låten för ibland känns det som att folk pratar men just nu känns det så bra. Känns som om det är såhär det ska vara <3.
Den andra för idag har jag gått runt och tänkt på ett speciellt tillfälle hela dagen.
Jag var lite ledsen en kväll/natt och då kom Jani hit. Direkt efter jobbet för min skull, han stannade uppe med mig hela natten och när jag såg honom den kvällen och såg hans stora fina leende försvann allt dåligt i världen. Har fortfarande bilden av hans leende i huvudet. Så fin, go och underbar <3.
Kärlek är det!
Ne nu ska jag göra något vettigare än att sitta här och skriva vad jag tänker på:P.
Måste sluta skriva om Jani känns det som :/ folk tröttnar rätt snabbt på sånt, vet hur jag själv är!
Men det är svårt, han tar upp många av mina tankar! hälften handlar om Leo, en fjärdedel skola och en fjärdedel Jani!
Vilket liv jag har! haha
KRAM!

Lämnade Bananer

Lämna din banan här:

Banan-namn:
Kom ihåg mitt banan-namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din banan:

Trackback
RSS 2.0