Skööönt!

Klarade duggan!
Alla rätt blev det ;).
Men kände mig lite snuvad på att inte få skriva alla 70 ord. 63 st fick vi bara skriva!
Men men, man får la vara nöjd med alla rätt :D.
Sitter och övar på nästa veckas dugga nu.
Endokrina körtlar och ett hormon som de tillverkar.
Man skulle gå enligt någon tabell i boken. Men alla körtlar finns inte med i den tabellen så det va inte så lätt. Men jag fixade lite ändå och hoppas på att det blir rätt nu ändå! haha
Försöker lära mig dom 5 första nu men dom vill inte riktigt fastna.
Kan ju testa nu
Endokrin körtel - hormon
Corpus pineale - melationin (sitter i bakre delen av hjärnan)
Hypthalamus - Oxytocin (sitter i främre delen av hjärnan och ovanför hypofysen)
Hypofysen - Tillväxthormon (GH - Growth hormon) [sitter också i främre delen av hjärnan ;)]
Parathyroidea - paratyroideahormon (sitter vid halsen, på thyroidea)
Thyroidea - Tyroxin, T4.
.
Har inte kollat dom nu. Men tror att dom stämmer men ber om ursäkt om jag skrivit något fel.
Nu ska jag kolla lyxfällan lite och svälla.
Tröstäta och sega! Sen soooova :D
KRAM

Lämnade Bananer

Lämna din banan här:

Banan-namn:
Kom ihåg mitt banan-namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din banan:

Trackback
RSS 2.0