Aahhppahahp

Är lite dålig på överskrifter känner jag! haha
Borde vara mer påhittig.
Kanske ska man skriva först och sen hitta på en rubrik?
Ska testa det nästa gång. Idag är jag hemma igen och pluggar men ska även promenera med hundarna.
Har läst om andning och respiration idag och kan säga att jag förstååååår inte!
Men får disskutera det med Carolina vid något tillfälle så kanske det löser sig med :D
Är igen nästan alla kunskapsmål nu iaf och ska väl börja kolla på cirkulation ikväll.
Igår kväll åkte jag lite till linda och det var härligt
För övrigt får man gratta henne idag för nu har även hon körkort ;).
GRATTIS! Du är så duktig.
.
Men nee nu blir det till att ta på mig ordentligt med kläder, fundera vidare på respiration och hur jag ska minnas allt.
Bröstkorg, alveoler, diafragma som åker upp eller ner, pleuranågonting som har svårt att vidga sig men gör det och får lungarna att vidga sig. Utbyte av gaser hit och dit.
Något som dock har satt sig idag tror jag är
respirationssystemet främsta funktion
Gasutbyte
In med syre
Ut med koldioxid
bifunktioner
Producera ljud
Avge värme och h2o
reglera syra-bas-balansen
Befrämja det venösa återflödet
.
Nu ska hundarna ut!
Kram

Lämnade Bananer

Lämna din banan här:

Banan-namn:
Kom ihåg mitt banan-namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din banan:

Trackback
RSS 2.0