15 mars-09, Leo 1 månad och 1 vecka och 2 dagar.

Lägger in en text som min syster har skrivit..
Det som hände farmor är fruktansvärt!!! Får sånt här verkligen hända???????????????????????
Läs vad som hände henne här nedan.

"Idag skulle vi firat min farmor som fyllde 79 år i torsdags. Det var planerat middag på en restaurang.
I fredags blev min farmor sjuk och hamnade på sjukhus. Så hela familjen åkte dit istället för att fira henne där.

Farmor har på grund av att hon äter tabletter risk för att få kaliumbrist. Hon har tidigare behövt åka in till sjukhus på grund av det och det var samma sak den här gången. När man har kaliumbrist drabbas man av ett väldigt illamående och kan bli sängliggande. Farmor berättade för oss att hon vaknat mitt i natten och inte kunnat röra sig. Hon hade lyckats trycka på sin alarmknapp och en stund senare kommer det två personer iklädda skyddsdräkt ( jag antar att de trodde hon var magsjuk ). Det enda de gör är att lägga en handduk under farmor eftersom hon på grund av att hon inte kunnat ta sig ur sängen, kissat ner sig. Hon ber dem att ringa på hos Bosse (hennes vän) som bor i lägenheten precis bredvid hennes, men nej det kan de inte göra. Hon ber dem ringa hem till hennes son (min pappa), men nej, det tycker dom att hon ska göra själv. Farmor försöker förklara att hon kan ha kaliumbrist och borde åka in till sjukhuset, men det tycker inte vårdpersonalen. Snart gör de sig redo för att gå och lämnar sedan min famor helt orörlig i sängen med nedkissade lakan och ingen möjlighet att ringa.

Farmor börjar senare kräkas på grund av sitt illamående och trycker då ännu en gång på larmknappen. Då kommer det människor som faktiskt hjälper henne och ser till att ringa en ambulans och får in henne till sjukhuset. På sjukhuset konstaterar de att hon lider av kaliumbrist och får genast extra kalium som gör att hon blir bättre nästan direkt. Jag kan inte nog säga hur arg jag blev när jag hörde det här.

Det låter ju helt otroligt! Hur kan man behandla en människa så!? När man mår så illa och inte kan röra sig och sedan få den behandlingen, vad förtvivlad man måste bli och så förnedrad man måste känna sig! Tvingas ligga i sina nedkissade lakan hela natten (ja de lade ju en handuk över, men det hjälpte ju inte så mycket eftersom hon inte kunde ta sig ur sängen nästa gång hon behövde gå på toa). Farmor kommer att gå till kommunhuset och anmäla den här händelsen! Jag hoppas att de som är ansvariga kommer få stå till svars. Tjänsten med alarmknappen är inte gratis, man betalar för den varje månad!

Så jävla kasst."

Usch vad man blir ledsen när man tänker på sånt här!!!!!
FYFAN!

Nu ska sjuklingarna här sova!! Försöka iaf.. Leo kommer nog vilja äta snart!

KRAM!

Lämnade Bananer
Banan inskickad av: Emelie

Dumma folk! Hoppas du och Leo kryar på er snart! Kramis!. Och jag gillar bananer massvis! :)

2009-03-15 @ 23:04:47
URL: http://www.foxinabox.se
Banan inskickad av: Fia

Bra att din farmor kommer att anmäla dem! Personalen bör även Lex Maria anmäla sig själva! Då en av punkterna passar in på hur din farmor har behandlats:"vid utebliven eller fördröjd undersökning, vård eller behandling som man borde ha fått enligt vedertagen praxis"

. Och jag gillar bananer massvis! :)

2009-03-16 @ 11:42:52
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se

Lämna din banan här:

Banan-namn:
Kom ihåg mitt banan-namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din banan:

Trackback
RSS 2.0