Trött och GLAD!

Idag är en toppendag!
Har precis klarat min färdighetsprövning i skolan :D.
GÖTTTTTTTTTTT!!
Fick bädda säng och ta venprov.
Fick inte många eller viktiga saker som jag missade.
Bara typ hur man torkar händerna och att jag inte kunde riktigt alla vener som man kan ta venprov i.
Men men man kan inte vara bäst jämt ;).
Tror alla i min grupp fick något som dom inte klarade helt.
Nu blir det snart tentaplugg men är sååå trött!
.
Iaf, har köpt ett par jeans idag för dom 500 kronorna jag fick av Bosse!
Det behövdes!
Kändes helt underbart att kunna köpa dom.
Sen så bjöd pappa på Kinarestaurang till lunch så vi firade lite så :D.
Suttit nu ett tag och pluggat på Matcirkeln.
Men undrar egentligen hur mycket vi måste kunna om det.
Kändes inte jätteviktigt.
Men de 7 områderna kanske är bra att veta.
1. Frukt och bär
2. Grönsaker
3. Potatis och rotfrukter
4. Kött, fisk och ägg
5. Pasta, gryner, ris, flingor och bröd
6. Matfett
7. Mjölk och ost.
Nu har jag inte skrivit dom i rätt ordning och minns inte vad för vitaminer dom innehöll.
Men det kommer väl. Kommer ju iaf ihåg dom!
.
Nu blir det till att plugga mer på kompetensbeskrivningen och Andning!
KRAM!

Lämnade Bananer

Lämna din banan här:

Banan-namn:
Kom ihåg mitt banan-namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din banan:

Trackback
RSS 2.0