26 maj-09

Fick en kommentar förut idag där det stog såhär: 

Önskemål om vad vi vill läsa: 
Förlossningsberättelse 
Hur du upplever att vara ungmamma 
Hur en vardag ser ut för dig och Leo.
  Dina åsikter om barnupfostran

Förlossningsberättelsen kan jag skriva här och nu:
Jag åkte in på kvällen mellan 5 och 6 feb på grund av att jag hade värkar och dom kom regelbundet med ca 3 minuters mellanrum under natten. Jag hade varit inne redan en gång den 1-2 feb, då hade jag öppnat mig 2-3 cm ungefär men fick åka hem igen då värkarna slutade. Så när värkarna började igen blev vi oroliga att det skulle gå jättesnabbt (åkte in vid 22 tiden ungefär) och därför väntade vi inte länge med att åka in. På morgonen vid 6 tiden så slutade värkarna helt och hållet igen och jag var fortfarande bara öppen 2-3 cm. Så jag fick sova lite och sen vid 13 tiden kom dom in och sa att de hade bestämt sig för att sätta igång mig eftersom jag ändå hade en tid den 12e feb för igångsättning. De tyckte det var onödigt ifall jag skulle åka hem igen och komma tillbaka en gång till. Så dom började med att ta hål på hinnan så att vattnet gick och då började värkarna komma tillbaka. För att det säkert skulle komma igång med värkarna fick jag värkställande dropp också. Värkarna kom då snabbt och intensivt. Inte en minuts vila från värkarna hade jag. vid 20 tiden kom krystvärkarna igång och då började jag skrika, haha. Inte så mycket för att det gjorde ont faktist utan mest för att det kändes rätt att göra det. 20:33 kom underverket ut :).

Jag vet inte vad jag ska svara på hur jag upplever det att vara ung mamma. Jag bara är. Gör så gott jag kan och älskar min son så mycket jag kan, och det är mycket det;).

Varje vardag ser väldigt olika ut. Ingen dag är den andra lik. Försöker leva på som vanligt och gör så mycket jag kan och orkar och leo hänger snällt med ;). Han är en riktigt go bebis som går med på det mesta bara han får sällskap och mat och ny blöja. Försöker leka lite med honom varje dag och prata med honom. Just nu tränar vi varje dag på att han ska greppa saker för det har han börjat så fint med nu :). Det liksom bara hände en dag och efter det har han haft koll på hur man gör :D FANTASTISKT!

Just nu är det inte så mycket uppfostran och jag känner typ att jag tar det när det kommer. Jag har många åsikter men ska jag börja skriva alla dom här kommer det ta mig hela natten xD..


Tycker om att få tips om vad jag ska skriva så kom gärna med mera sånna.. Men skriv gärna också vem ni är :P


Lämnade Bananer

Lämna din banan här:

Banan-namn:
Kom ihåg mitt banan-namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din banan:

Trackback
RSS 2.0