Pluggat! :D

Nu har jag pluggat ordentligt.
Skrev igår att jag hade 84 ord men kom på det att dom har ju tagit bort en massa ord så räknade om på nytt och nu är det 58 ord och jag kan dom allihop!
Dessutom var det inte 84 innan utan den var 91 så här har jag suttit och ljugit så det står härliga till;).
haha.
Men men
iaf nu kan jag dom allihop.
Testat mig själv och fick 56/58 rätt. Det enda som blev fel var ett slarvfel. Skrev höger förmak och vänster förmak där det skall vara kammare istället för förmak. Och det kan jag ju, men har väl varit för seg i hjärnan när jag skrev.
.
Sitter just nu och tvingar i mig lite frukost.
Har ingen som helst matlust.
Har egentligen ingen lust till något alls.
Har bara lust att ta hem leo och mysa med honom.
Och lust till en annan sak men det vågar jag faktiskt inte. För dom lustarna brukar det alltid slå fel med när jag är i den här fasen. Så nu ska jag satsa på att bara plugga!
Men det är lite svårt för knuten i hjärtat vägrar släppa och tankarna vägrar fokusera.
Men som sagt, idag lärde jag mig dom sista latinska orden!
Venerna.
Alla vener faktiskt.
Så på torsdag är "duggan"=minitenta och tills dess är det bara att varje dag testa sig på alla orden om och om igen! Sen kommer dom nog sitta ordentligt :D.
Kan skriva ner de som jag lärt mig idag här:
1 Höger v. brachiocephalica
2 V. subclavia
3 V. cava superior
4 V. cephalica
5 V. basilica
6 V. mediana cubiti
7 V. jugularis interna
8 V. jugularis externa
9 Vänster v. brachiocephalica
12 V. cava inferior
19 V. femoralis
20 V. saphena magna
.
Dom är dom nya för dagen!
Nu ska jag hämta lite dricka och sätta mig ner med studiehanledningen och kolla vad jag borde kunna efter att ha gått denna vecka i skolan!
KRAM

Lämnade Bananer

Lämna din banan här:

Banan-namn:
Kom ihåg mitt banan-namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din banan:

Trackback
RSS 2.0