Pluggat som en galning!

Nu har jag suttit och pluggat som en galning..
Läst om
Bronkit
Enfysem
KOL(Kronisk obstruktiv lungsjukdom)
Bland annat.
Nu ska jag skriva ner en grej och försöka göra det rätt från huvudet.
Så ber om ursäkt för småfel ;).
Kompetensbeskrivning, sjuksköterska.
1 Omvårdandens teori och praktik
2 Forskning, utbildning och utveckling
3 Ledarskap
.
1
* Bemötande, information och undervisning
**Sjuksköterskan skall ha förmåga att....
- Kommunicera med patient, närstående, personal och andra på ett empatiskt, respektfullt och lyhört sätt.
- Förvissa sig om att patient och/eller närstående har förstått given information.
.
1
* Säkerhet och kvalitet
- Följa författningar samt riktlinjer och rutiner.
- Hantera känslig information på ett korrekt och varsamt sätt.
.
1
* Vårdmiljö
- Värna om estetiska aspeker i vårdmiljö
- Medverka i vårdmiljöarbete
.
2
* Utbildning
- Utbilda, undervisa och bedöma elever och studenter.
- Handleda och utbilda medarbetare.
.
Siffrorna står för att dom står under Kompetensområde 1 eller 2 eller 3. Men inte lärt mig någon på trean.
*Kompetenser
- Underkompetenser
** Skall egentligen stå innan alla underkompetenser.
.
Så nu har ni fått ännu lite utbildning av mig :P.
haha.
Hela huvudet snurrar fult av detta.
Men snart blir det lite avkoppling med two and a half men.
Nu ska jag se om jag hittar något kapitel om var man kan ta venprov!
KRAM!

Lämnade Bananer

Lämna din banan här:

Banan-namn:
Kom ihåg mitt banan-namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din banan:

Trackback
RSS 2.0