13 Juni-09. En ung mammas syn på saken.

Hej hej!

Nu vill jag att ni tänker på att det i rubriken står EN ung mammas syn på saken. Talar alltså bara för mig själv och hur jag tycker. Det här behöver inte stämma in på NÅGON annan ung mamma. 

Jag gick idag och städade och funderade lite på om jag hade ändrat på mig något sedan jag fick leo. För innan jag fick honom tänkte jag lite; Det där löser sig. Jag kommer ju bli en helt annan och ny människa när jag får en liten att ta hand om. Allt jobbigt kommer kännas som om det är värt det eftersom jag gör det för den.

Men sanningen nu, när jag har facit i hand. Jag har inte ändrats något alls!
Visst kan jag känna att jag gör vissa saker för leos skull som jag kanske inte skulle gjort annars. Men jag städar inte mer än jag gjorde innan. Jag har inte slutat äta godsaker och börjat röra på mig så att Leo ska kunna ha en smal frisk mamma som orkar leka med honom(det är väl ett plus att jag är ung då :S), jag tänkte väl innan att jag skulle ha en människa i världen som jag brydde mig så mycket om att jag inte brydde mig om att det känns som om ingen annan bryr sig om mig. (Okej det finns folk som bryr sig men nu menar jag mest typ att jag har 1 kompis, som bor i sverige just nu, som alltid bryr sig om att bjuda med mig på saker och ting. Annars blir jag nästan aldrig medbjuden, jag drar gärna ihop saker och ting, det är inte det. Men någon gång hade det vart kul att bli bjuden av någon annan.) Men kontentan av det hela är väl att jag fortfarande tänker mycket på det. 
Jag har inte heller ändrats så att jag liksom nöjer mig med att vara själv.. Är jag inte med folk blir jag olycklig och deppig(och leo räknas inte :S) och om jag blir olycklig blir jag ju inte heller en bra mamma till leo :S.. Men det håller jag på att ändra på :) Senaste veckan har jag haft en supermysig vecka med Leo och bara varit med honom och myst förutom när jag vart sjuk då :P Men sen när Leo somnat brukar det komma krypandes tillbaka. Varför sitter jag här? Varför är jag så ensam? Vad ska jag ändra på?

Jaja..
Det jag tänkte på var bara liksom att om man är ung och söker förändring på sitt liv. Skaffa inte barn för att få ändringen man kan skaffa barn ändå för det är så fruktansvärt underbart och mysigt men jag kan nog säga som så, att utvecklandet av dig själv kommer gå långsammare när du har barn eftersom du får ägna din tid åt barnet.

Jag ångrar inte Leo och jag anser mig inte vara en dålig mamma även om det kanske låter så på det här inlägget :P Men det finns många bra saker jag gör med. Det var bara lite tankar som jag hade idag..
Nu ska jag gå och se om Leo vaknat igen =)
Tycker jag hör lite gny :P

Älskar min son över allt annat och kommer kämpa för att han har det så bra som möjligt.
Sen ska jag se till att jag har det bra jag med. Egentligen är jag väl ganska nöjd med mitt liv. Så det är inte så att jag menar att klaga. 

Kraaam!

Lämnade Bananer
Banan inskickad av: Linda

Tycker du är en bra mamma och har gjort kloka beslut i livet gällande Leo, det kommer att gå bra för er, det vet jag! Jag önskar att vi kunde hitta på saker lite oftare men vet inte hur jag skall få till tiden, tänkte att vi kan ju passa på att ta lite promenader och så när Shiva behöver långis:)? Ha det toppen gumman, fortsätt blogga ofta om känslor och tankegångar det är roligt, nyttigt och intressant för mig att läsa. Många Kramar från Lindis. Och jag gillar bananer massvis! :)

2009-06-13 @ 17:50:30
URL: http://attlevameddiabetes.blogg.se/
Banan inskickad av: Emelie

Jag vet inte hur jag ska formulera mig just nu. Men du är så bra och jag gillar att hänga med dig.

Vi får ta en tur i veckan du och jag.

kram. Och jag gillar bananer massvis! :)

2009-06-14 @ 20:10:36
URL: http://www.foxinabox.se
Banan inskickad av: Sonjaa

Heej! jag är själv ungmamma ENSAMSTÅENDE dessutom...vet inte om du oxo är de..? men läste detta inlägget å så kan ja oxo känna redan liksom..jag ångrar inte min dotter, hon är de bästa som har hänt mig! men aa ville bara säga att de finns nog fler som känner så :) .. kram. Och jag gillar bananer massvis! :)

2009-06-16 @ 13:59:12
URL: http://ungmammasonja.blogg.se/
Banan inskickad av: Päps

Du är den bästa mamman Leo kan önska sig! Inget kommer av sig själv, det krävs motivation. Du har motivation och mer kommer du att få. Fast ibland är det kämpigt men oftast skönt när man kan hittar det som motiverar!. Och jag gillar bananer massvis! :)

2009-06-16 @ 20:39:19
URL: http://www.vipdip.se

Lämna din banan här:

Banan-namn:
Kom ihåg mitt banan-namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din banan:

Trackback
RSS 2.0