Svårt att sova....

Det är svårt att sova när blodsockret aldrig blir bra!
Det har legat högt i princip hela dagen. Mellan 9-15 har det legat ungefär och ibland ligger det på 4 eller lägre.
Nu ligger jag på 3.9 och ska ner och äta snart men jag känner typ att jag inte orkar! Det är illa!
Vill ligga där nere nu och krama om min älskling som ligger och sover och snart ska upp till jobbet, inte vara uppe och äta!
Sen kommer jag väl hamna på 15 igen! X kommer växa och skolan har ingen förståelse för hur det är. Vill bara lägga ner hela alltet!
Kommer nog inte gå mer till skolan. Varför ska jag försöka vilja lösa det med dom och förstöra min och X hälsa när dom inte vill lösa det för mig?

Jag orkar inte!

Har haft mycket förvärkar idag. Jobbigt! Fredrik är världens gulligaste som står ut med allt mitt gnäll och tjat! Ställer upp på alla sätt och vis.
Hoppas du inte tröttnar på mig älsk! Lovar att det ska bli bättre, tror jag. Hoppas jag!

Jag vill bara få ut X nu så att blodsockret kan bli normalt. Vill få ut X så att jag kan förstå mig på min kropp igen lite mer.

Till något som är positivt så fick jag ett samtal från Mine idag :-D KUL!! Saknar henne något enormt mycket. Men men bara 5 månader kvar tills du kommer hem ;-).
Fredrik fick en för tidig födelsedagspresent idag :-D En bok som han har haft innan men som försvunnit. Tror han blev glad :-D haha. Vi har kollat i den ganska mycket idag iaf. Den handlar om vilken mat som är bra och vilken som inte är det. haha. Känns som om jag vetat vad som är bra och dåligt innan men inte velat inse det. Nu gäller det att ta sig i kragen och inte köpa dom sakerna som inte är nyttiga alls. Tror den är jättebra iaf och kommer hjälpa mycket :-D. Man kan ju kolla i den när man gör matlistor.
Paulúns shoppingguide heter den. Faktist riktigt intressant och kul att läsa i! Trodde jag aldrig att jag skulle tycka! haha. Kanske fredrik som inspirerar mig att vara lite nyttigare och noggrannare med vad jag äter. Good work!

Passade på att betala boken nu med när jag inte kunde sova! haha. Beställde den på adLibris! Det var faktist skitbra! Något jag ska göra igen om jag behöver en bok. Frakten var helt gratis och den kom direkt hem till brevlådan efter bara några dagar! Tycker jag är fantastiskt. Adlibris har en ny kund iaf. Jag tycker att ni som vill ha någon bok och funderar på att köpa verkligen ska testa där! Billigt och bra var det!

Kanske ska berätta lite vad som hände hos sjuksköterskan idag med?
Hon mätte magen(livmodern?) den är 36 cm och det är FÖR mycket. Nu ligger X långt över skalan som det ser ut som. Usch! Den kommer säkert väga 5 kilo eller nåt. HAHA men jag får se det positivt och lyssna på Fredrik som ändå säger att den då kommer vara den finaste bebisen ;-). För det står det i boken som jag fick av Fredriks syster. Så mysigt att ligga och lyssna på honom när han läser ur den för mig lite varje kväll! Jag har verkligen gjort ett kap när jag "valde" honom! Att man kan ha sån tur?

HAHA. 4,3 ligger jag på nu utan att jag ens har ätit något? Kanske är det så att man går upp i blodsocker av att skriva blogg?

Är nog fortfarande för pigg för att somna dock. Kan ju passa på att ge er ett tips som vi läste i Fredriks bok idag! Salami är jättedåligt pålägg och man bör hellre äta skinka. Om det inte är så att man är skogshuggare! haha. Hur många är det som är skogshuggare egentligen och hugger med vanlig yxa?.

OCH sen så läste jag att messmör faktist är ett bra pålägg *HOST*för dom som är aktiva*HOST* med mycket järn och bra fett i sig! Men med mycket kolhydrater(inte bra för diabetiket :-(...) MEn ändå! Ett bra pålägg vilket innebär att det kanske inte skadar om jag har det på mackan någon gång då och då? När X kommer ut då förståss och jag inte lider av massa höga blodsocker och omöjliga svängningar :-P.
Blodsockret som var så himla bra och skönt i början? Bara massa låga och bra värden jämt? Varför kunde det inte fortsätta så? hahah..

Nää om man inte skulle ta och gå ner och äta något litet och sen försöka lägga sig igen. Eller iaf lägga sig och krama om den mysigaste personen i världen lite till :-D.
Ska bara ta ett blodsocker till...

håll i hatten.....................


Blodsockret ligger nu på..............

Efter en halvtimmes bloggskrivande.............


med en början på 3,9....................


en fortsättning på 4.3...............

Så ligger det nu på..................



Taammmm tammm tammmmmm tammmm.....


Trummvirvel..............


3,6

Humm någon som kan förklara dessa konstiga upp och nergångar?

Nepp nu är det läggdags och äta!
klockan är ju redan HALV ETT!!
Uschanemej!

Natti natti från en
Ansa som inte kan sova
och en X som förmodligen inte har någon aning om vad som händer!

Lämnade Bananer
Banan inskickad av: Linda

Tjooo! Här ligger jag i sängen och är hög som ett hus, glömde ta insulin till kvällsmaten jäkla klant idiot Linda:P...Skall bli skönt att bli av med stylistuppgiften i alla fall nu. Jag tror att X kommer bli en underbar liten bebis som kommer bli något stort, kanske en superduper bra guitarrhero spelare haha! Kan vi inte sätta ihop våra gitarrer o spela guitarrhero nån dag?? KRAM LINDA. Och jag gillar bananer massvis! :)

2009-01-14 @ 09:49:40
URL: http://attlevameddiabetes.blogg.se/
Banan inskickad av: Fia

Kämpa på tjejen! Du är jätteduktig! Hoppas att dom i skolan visar dig lite mer förståelse!

Det ang. att bs går upp & ner, testa att ta två bs efter varandra så blir det oftast olika värden..det är helt mysko..

Kram. Och jag gillar bananer massvis! :)

2009-01-14 @ 09:50:56
URL: http://diabetesfia.bloggagratis.se
Banan inskickad av: catta

de är så med att vara gravisd. bs hoppar jätte mycket spec innan v 20 sedan brukar de stabl. sig och man brukar få höja nästa 3-4 gng mer än vad man brukar ta i insulin väg..



kom i håg sedan när du fött att typ bara ta 2-3 enh per ,mål. så lite behöver du då!!!

de e sjukt men sant



sedan när du närmare dig slutet av gravven så brukar bs sjunka drastiskt ,du får sänka doserna då brukar de ofast vara på g att föda!!!



pöös catta. Och jag gillar bananer massvis! :)

2009-01-14 @ 15:30:55
URL: http://www.pluttsan.bloggagratis.se

Lämna din banan här:

Banan-namn:
Kom ihåg mitt banan-namn?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din banan:

Trackback
RSS 2.0